- Aanpak lerarentekort
- Een sterke basis en hoge kwaliteit
- Iedereen is nodig
- Sociale veiligheid en gelijke behandeling
- Omvang tekorten leraren en schoolleiders (po en vo)
- Gemiddeld aantal dagen dat leraren werken in het po, vo en mbo (respect. Minder dan 2, 2-3, 3-4, meer dan 4 dagen)
- Gemiddelde aanstellingsomvang leraren in het po, vo en mbo
- Instroom in de lerarenopleiding
- Opleiding en professionalisering via een subsidie
- Het percentage onderwijslocaties dat deel uitmaakt van de Regionale Aanpak (de onderwijsregio’s)
- Niveau van de gemiddelde beloning van leraren per maand
- Aandeel vaste contracten in het po, vo en mbo
- Aandeel vaste contracten, tijdelijke contracten en tijdelijke contracten met uitzicht op vast onder startende leraren in het po, vo en mbo
- De mate waarin onderwijspersoneel werkdruk ervaart in het po, vo en mbo
- Percentage studenten dat wordt opgeleid via Samen Opleiden en Professionaliseren
- Tevredenheid onder pas afgestudeerden over de opleiding
- Uitstroom in de lerarenopleidingen (Pabo, eerstegraads en tweedegraads bevoegdheid)
- Prestaties: Taal- en rekenvaardigheid einde basisschool
- Percentage leerlingen dat eind leerjaar 2 de referentieniveaus voor rekenen-wiskunde en Nederlands leesvaardigheid beheerst
- De verschillen in positie in leerjaar drie vo ten opzichte van het basisschooladvies tussen groepen leerlingen
- De verschillen in onderwijspositie op basis van behaald vo-diploma tussen groepen leerlingen
- Verschillen in onderwijspositie tussen groepen leerlingen 10 jaar na behalen vo-diploma
- De verschillen in positie in leerjaar drie vo tussen groepen leerlingen
- Gelijke kansen op ontwikkelen potentieel
- Doelstellingen van passend onderwijs
- Percentage jongeren dat het belangrijk vindt om iets te doen voor een ander en/of de samenleving
- Percentage jongeren talentontwikkeling
- Percentage jongeren ontmoetingen
- Aantal gestarte MDT-trajecten
- Percentage leerlingen en personeel dat zich veilig voelt op of rond school
- Percentage leerlingen en personeel dat aangeeft te worden gepest
- Percentage leerlingen in po en vo naar LHBT (2022) dat aangeeft een incident meegemaakt te hebben
- Percentage dat aangeeft gediscrimineerd te zijn: leerlingen en personeel